**(دوست من سلام)**
شنبه 14 بهمن 1391برچسب:, :: 20:13 :: نويسنده : سعید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح :

 

جنگنده قاهر رادار گریز و فوق پیشرفته است

 

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به این که هواپیمای جنگنده ˈ قاهر 313ˈ رادار گریز و فوق پیشرفته است،گفت: ایران از تمام منافع خود در سراسر جهان دفاع می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ˈاحمد وحیدیˈ روزشنبه در حاشیه رونمایی از هواپیمای جنگنده قاهر 313 در جمع خبرنگاران افزود: تولید این جنگنده در راستای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت این جنگنده بومی توسط دانشمندان و متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

وی در تشریح ویژگی های جنگنده قاهر اظهارداشت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و رادار گریز است که می تواند عملیات پروازی در ارتفاع پست را نیز انجام دهد.

سردار وحیدی، بهره برداری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم های الکترو اویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگی‌های قاهر 313 دانست و افزود: این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد.

وی با بیان این که جنگنده قاهر 313 از قدرت تهاجمی بسیار بالایی برخوردار است، ادامه داد: این جنگنده نماد برجسته‌ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت دانشمندان متخصص وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

سردار وحیدی‌از دیگر ویژگی‌های جنگنده کاملا بومی قاهر 313 را قابلیت نشست وبرخاست در طول باند کوتاه، تعمیر و نگهداری آسان و سریع این هواپیما عنوان کرد .

 

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از منافع خود در سراسر جهان دفاع می کند و این جنگنده در راستای همین هدف طراحی و ساخته شده است.

محمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری صبح امروز در سومین روز از دهه مبارک فجر از جدیدترین هواپیمای جنگنده جمهوری اسلامی ایران با نام ˈقاهر 313ˈ رونمایی کرد.

در این مراسم که در پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی (مهرآباد) و با حضور جمعی از مسوولان لشگری و کشوری برگزار شد، آخرین دستاورد متخصصان صنایع دفاعی کشور و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش به جمع تجهیزات دفاع هوایی کشور پیوست.

نام این هواپیمای جنگنده فوق پیشرفته از اسامی متبرکه الهی به معنای ˈچیره شوندهˈ گرفته شده و عدد 313 نیز ملهم از اسم ابجد مادر حضرت ولی عصر (عج) است.

هواپیمای جنگنده قاهر 313 دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در نبردهای هوایی است و در ساخت آن از آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای نوین عرصه دفاعی استفاده شده است.

این جنگنده فوق پیشرفته با ایجاد تغییرات اساسی در یک نوع هواپیمای دیگر غیر از صاعقه، طراحی و ساخته شده که می‌تواند تمام نیازمندی‌های نیروهای مسلح به خصوص نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی را در صحنه نبرد هوایی پاسخگو باشد.

طراحی و ساخت هواپیماهای جنگنده احتیاج به دانش و علوم مهم و پیشرفته‌ای از جمله علم هوا فضا دارد و متخصصان ایرانی با دستیابی به این علوم پیشرفته توانستند، به این مهم دست یابند.

پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, :: 23:5 :: نويسنده : سعید

دوست من سلام...

مطلب ارسالی دوستان...

کفش هایم که جفت میشوند دلم هوای رفتن میکند!

من کودکانه بیقرار دیدنت میشوم

بی آنکه فکر کنم چه کسی دلتنگ من خواهد شد…

(سارا)...>(http://www.asiretanhaei91.loxblog.com/)



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 155
بازدید کل : 82786
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

..................اوقات شرعي
.................. ***** *** صدایاب